La nostra creativitat està influenciada per l’entorn en el que ens movem. Un estudi realitzat per la universitat de Duke (EEUU) i Waterloo (Canada) conclou que l’estímul visual dels logos de les marques en influencien la nostra creativitat.
La investigació es va realitzat amb una població de 341 estudiants universitaris, als que varen projectar imatges subliminals dels logotips de les companyes Apple i IBM. L’estudi demostra que la visió de les marques provoca comportaments diferents, d’acord a la imatge prèvia que tenen d’elles.
Els voluntaris que es van sotmetre, unes dècimes de segon, al logotip d’Apple, es van comportar, en les proves posteriors, d’una manera més creativa i innovadora dels que van visualitzar el d’IBM. Aquesta actitud coincideix, segons els autors, amb la imatge que ha volgut donar la companya de Steve Jobs durant anys, mentre que IBM transmet un comportament més tradicional i responsable.
“Assumim que l’exposició accidental a determinades marques no ens afecta, però el nostre treball demostra que la visualització subliminal de determinats logotips pot influenciar-nos”, diu Gavan Fitzsimons. Cap persona sotmesa a l’experiment s’havia adonat conscientment de quin era el logotip que li havien exposat en les imatges.
La investigació es va realitzat amb una població de 341 estudiants universitaris, als que varen projectar imatges subliminals dels logotips de les companyes Apple i IBM. L’estudi demostra que la visió de les marques provoca comportaments diferents, d’acord a la imatge prèvia que tenen d’elles.
Els voluntaris que es van sotmetre, unes dècimes de segon, al logotip d’Apple, es van comportar, en les proves posteriors, d’una manera més creativa i innovadora dels que van visualitzar el d’IBM. Aquesta actitud coincideix, segons els autors, amb la imatge que ha volgut donar la companya de Steve Jobs durant anys, mentre que IBM transmet un comportament més tradicional i responsable.
“Assumim que l’exposició accidental a determinades marques no ens afecta, però el nostre treball demostra que la visualització subliminal de determinats logotips pot influenciar-nos”, diu Gavan Fitzsimons. Cap persona sotmesa a l’experiment s’havia adonat conscientment de quin era el logotip que li havien exposat en les imatges.
via http://www.sciencedaily.com/releases/2008/03/080328085918.htm
Etiquetes de comentaris: Creativitat, Estratègia, Marketing, Publicitat
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)