El manifest de l'emprenador

Manifest de Seth Godin, crec quequalsevol emprenedor se l’hauria d’enganxar al mirall del seu bany i llegir -lo en veu alta cada nit abans d’anar-se’n al llit:


  • Sóc un emprenedor. Tinc iniciativa i visió i valor, però no molts diners. Tindré èxit perquè els meus esforços i lluitaran contra vompetidors més grans i amb millor finançament. No tinc por. Mantindre el meu enfocament en el creixement de l’empresa, no en politiqueig, la cursa professional ni altres distraccions ineficients.

  • Milloraré les meves habilitats per convertir-me en la clau de cada departament de la meva empresa, però seré conscient que contractar experts pot ser el secret del meu èxit. Seré un fervent i intel ligent usuari de tecnologia, per conservar els meus dos actius més preuats: temps i diners.

  • La meva arma secreta és saber com eliminar la burocràcia. La meva mida em fa més ràpid i més àgil del que pot ser qualsevol empresa. Sóc conscient que tractar la gent bé quan estigui pujant ho farà més fàcil quan baixi.

  • Sóc un raig làser. Les oportunitats intentaran ennuvolar el meu enfocament, però no dubtaré del meu objectiu i del meu pla; fins que el canviï. I sé que els plans estan fets per ser canviats.

  • Estic en això a llarg termini. Construiré un negoci que durarà em diferència de l’oportunista, i és una inversió en la meva marca i el meu futur. L’èxit és sobreviure, i cada dia que passa fa més fàcil aconseguir els meus objectius.

  • Em comprometo a saber més sobre el meu camp que qualsevol altre. Llegiré i aprendré i ensenyaré. El millor actiu que tinc és el valor que puc aportar als meus clients mitjançant el meu esforç.

  • Seré escrupulosament honest i obert en els meus tractes, i no utilitzaré la meva posició com emprenedor intrèpid per aconseguir avantatges injustes. La meva reputació em seguirà allà on vagi, invertint-hi i protegint-la fortament.

  • Tinc menys que perdre que la majoria, un fet que puc convertir en una important avantatge competitiu.

  • Sóc un venedor. Abans o després, els meus ingressos dependran de les vendes, i aquestes vendes només les puc fer jo, no un emissari, no un representant. Vendré ajudant a d’altres a aconseguir el que volen, identificant necessitats i cobrint-les.

  • Sóc un guerriller. Seré persistent, consistent, i estaré disposat a invertir en el màrqueting de mi mateix i el meu negoci. Mesuraré el que faig, i no m’enganyaré a mi mateix o la meva parella. Establiré objectius financers estrictes i evaluaré honestament el meu rendiment. Establiré límits sobre el temps i els diners, i no n’excediré cap.

  • Sobretot, recordaré que el viatge és la recompensa. Aprendré i creixeré i gaudiré de tots i cadascun dels dies.



1 comentaris:

  1. Xavi ha dit...

    Ets un crack!!! Un enllaç vivent a un món apassionant!!  


 

2009| Blogger Templates by GeckoandFly modified by Jep