Hype alert: Why cyberspace isn't, and will never be, nirvana
El que dóna valor és el joc, la imaginació, la col•laboració i les experiències reals. Cliff Stoll no es defineix com un tecnòfog, en tot cas com un heretge de l’alta tecnologia. Diu Stoll, “No entenc aquesta obsessió per atraure a la mainada a unes màquines que estimulen el copiar i enganxar. Si volem que llegeixin i escriguin ¿ per què els posen davant d’un invent que es germà dels videojocs i cosí proper de la televisió?. Em preocupem moltíssim els efectes que els ordinadors poden tenir sobre la ment dels nens petits, en certa manera, pertanyo a la vella escola, i penso que l’aprenentatge requereix de disciplina, responsabilitat i atenció. No m’agrada aquesta sospitosa fusió d’educació i entreteniment”.
Els ordinadors estan aquí per quedar-s’hi, això és evident. En el futur, és difícil pensar en una professió desvinculada dels ordinadors. Però quina és la millor edat per asseure un nen@ davant un ordinador? ¿no estaria bé esperar a que aprengués a llegir i escriure?. És presenta un dilema que enfronta a dos escoles de pedagogs.
En tot cas mentre hi pensem us deso un vídeo d’en Cliff Stoll, enèrgic, directa i emocionant. Crec que ens falta més gent amb aquest esperit.
0 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)