Avui la tendència és fer-ho tot simple. El principi KISS, acrònim de “Keep it simple, Stupid!”, també te altres acrònims com “Keep it short and simple”, penso que és una paradoxa, viure en un món regit per les lleis del caos i voler-ho simplificar tot.
Els dissenyadors ho tenen clar, si no pots fer-ho simple la gent no ho entendrà i per tant, el que facis passarà desapercebut. Però em pregunto si fer-ho fàcil ajuda?, i en aquest cas, a què ajuda?. Per mi, la resposta no és gens trivial. Fer-ho fàcil pot comportar deixar de pensar i analitzar, quedar-nos amb la part més superficial de les coses, ha de ser així? i si ho ha de ser, perquè?.
Ara mateix em trobo en mig d’un problema de disseny i tinc que fer-ho fàcil. Amagar la complexitat i per extensió innovar. Doncs sí, simplificar és una de les claus de la innovació, això no ho dic jo, és de’n Peter Drucker.
“An innovation, to be effective, has to be simple and it has to be focused. It should do only one thing, otherwise it confuses. If it is not simple, it won’t work. Everything new runs into trouble; if complicated, it cannot be repaired or fixed. All effective innovations are breathtakingly simple. Indeed, the greatest praise an innovation can receive is for people to say: 'This is obvious. Why didn’t I think of it?”
Doncs res, ara toca simplificar, reduir les idees complexes en missatges simples. Gens fàcil i trivial.
Els dissenyadors ho tenen clar, si no pots fer-ho simple la gent no ho entendrà i per tant, el que facis passarà desapercebut. Però em pregunto si fer-ho fàcil ajuda?, i en aquest cas, a què ajuda?. Per mi, la resposta no és gens trivial. Fer-ho fàcil pot comportar deixar de pensar i analitzar, quedar-nos amb la part més superficial de les coses, ha de ser així? i si ho ha de ser, perquè?.
Ara mateix em trobo en mig d’un problema de disseny i tinc que fer-ho fàcil. Amagar la complexitat i per extensió innovar. Doncs sí, simplificar és una de les claus de la innovació, això no ho dic jo, és de’n Peter Drucker.
“An innovation, to be effective, has to be simple and it has to be focused. It should do only one thing, otherwise it confuses. If it is not simple, it won’t work. Everything new runs into trouble; if complicated, it cannot be repaired or fixed. All effective innovations are breathtakingly simple. Indeed, the greatest praise an innovation can receive is for people to say: 'This is obvious. Why didn’t I think of it?”
Doncs res, ara toca simplificar, reduir les idees complexes en missatges simples. Gens fàcil i trivial.
Etiquetes de comentaris: Complexitat, Creativitat, Disseny
1 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Creo que lo he entendido,
tengo dificultades,
con el catalán y con el ingles,
los idiomas nunca han sido lo mió,
aunque he viajado mucho,
sobre todo en tren.
En alguno parecía que el revisor, se había ocupado, de que quien se sentaba en el asiento de al lado,
me escuchase...
Y eso que sabía, que no podía pagar el billete, que era un polizón.
Ese revisor era un buen hombre.
A estas alturas descubro, a través de un beso, que soy estúpido, por que no puedo ser simple.
Si no he entendido mal,
creo que es tarde para mi,
para mi KISS sigue siendo beso,
eso, si se decirlo en ingles.
Seguiré vagabundeando,
ya no puedo cambiar.