Aparador personal



Els processos de selecció de personal tenen com a finalitat avaluar si el candidat te o pot adquirir les capacitats per aportar valor a l’organització i triar aquell te el perfil que encaixa millor al lloc de treball a cobrir. La metodologia està orientada bàsicament a descobrir no tant allò que es veu a simple vista sinó més aviat a reconèixer i analitzar allò subjacent.
Les tècniques de selecció de personal són conegudes pels candidats i aquest fet permet confeccionar estratègies que els permeti assolir el seu objectiu, donat que les tècniques no són infalibles. Per això és freqüent que els seleccionadors es recolzin en més o menys mesura en la seva intuïció.
Els candidats tenim tendència a fer notar més allò que ens posa en una posició més avantatjosa. Per això darrerament el candidats fan/faig servir diferents estratègies per donar-se a conèixer d’una manera més atractiva i diferencial. Algunes d’aquests estratègies diferencials són per exemple: tenir el cv en diferents idiomes, fer pàgina/es web on es focalitza l’atenció dels visitants en les capacitats i coneixements que es volen resaltar o subliminalment donar indicadors dels objectius que es pretenen assolir, escriure un ebook sobre un tema que es domina, fer una presentació en vídeo i desar-ho a youtube, estar present a les xarxes socials més reconegudes i concorregudes pels headquartes, etc.
Crec que puc aportar una estratègia més que pot ajudar als seleccionadors a fer-se una idea del candidat no tant "maquillada" com les anteriors. Proposaria que coneguts del candidat (amics, familiars, professors, companys de feina, etc) fessin una carta d’aptituds i actituds, ressaltant més els factors humans. Certament aquesta pot ser més fàcilment maquillada. Però si ho fem des d’un punt de vista honest, aporta un valor afegit que les altres opcions no tenen. Amb aquesta informació els seleccionadors podran explorar un camp que fins ara els era difícil entrar. Pel que fa al candidat demostra una seguretat en si mateix i en els altres. Per cert un valor molt valuós per moltes companyes.

0 comentaris:


 

2009| Blogger Templates by GeckoandFly modified by Jep