Joost Van Nispen és un gurú del marketing relacional, iteratiu i directa. Actualment és el president de l’institiut del comerç electrònic i marketing directa. Membre de la junta directiva de la federació espanyola del comerç electrònic i marketing directa (FECEMD). Aquest vídeo és la seva intervenció a EUROECOM 08, organitzada per ACC10, amb el títol “Claus per obtenir l’èxit en els nous mercats interactius, socials i multicanal.
Personalment m’ha agradat molt poder gaudir d’aquesta intervenció, veure cap on anem i amb quina facilitat els gurus del marketing són capaços d’interpretar i donar a la societat allò que demana, encara que sigui de manera subjacent.
Les idees generals de la seva ponència són:
El vell màrqueting ja no serveix perquè els clients ja no són com eren. Ara estan més connectats, estan sempre localitzables i en constant moviment. A més, volen participar i dialogar amb altres clients, convertir-se en cocreadors de la marca. Exigeixen ofertes a la seva mida i respostes immediates. Reclamen transparència i honestedat. En definitiva, ja no volen el ‘cafè per a tots’.
Cada cop hi ha menys pure players. La integració de mitjans i canals aconsegueix efectes de sinergia superiors als possibles efectes de canibalisme.
Les xarxes socials tenen un paper cada cop més important. Els nous líders d’opinió formen part de la vostra xarxa de contactes. Les experiències són l’eix del nou màrqueting. Anem cap a una personalització massiva (mass customization) dels productes.
El màrqueting, la comunicació i la venda tornen a ser directes, relacionals i participatius. Un dia, la fabricació també ho tornarà a ser. De fet, ja s’està experimentant amb la creació individual de productes a distància
1 comentaris:
Publica un comentari a l'entrada
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Francament, estic impacient per viure la interactivitat d'aquesta aldea global. Ja estem trigant!
CARPE DIEM!//SUX